En specifik händelse

2011-10-13, 22:19:20 / Kategori: Livet jag levt!


minns aå väl en händelse. det var en vinter i vänersborg, mamma och pappa var i Thailand i 3 veckor .
jag skulle hämta dom sent på natten .
Men vid eftermiddagen var det något som inte stod rätt till.
jag var hemkommen från stallet och han började ifrågasätta mig vart jag hade varit och varför jag hade varit borta så länge. jag ville ofta stå på mig för att visa mig stark och gav mig oftast inte så lätt utan förklarade för honom att det tog så långtid när man var tvungen att brodda på och av när det är halkit ute..
han nöjde sig uppenbarligen inte med den förklaringen och bråket var i gång .
eller han visste på sätt och vis att han kunde köra med mig eftersom jag inte hade någon och ringa , ingen att åka till. Jag hoppade i duschen .
vi grälade och jag skulle vila en stund innan det var dags att bege sig till lanvetter.
Han stod i sovrummet och tände och släckte lampan för at jag inte skulle kunna sova.
Jag blev frustrerad och arg , och bad honom sluta.
De var som att prata med en vägg för de blev ännu värre.
han rev ut alla mina kläder från garderoben .
slog sönder ena sovrumsdörren och jag blev rädd och ville gå .
jag förklarade att jag inte gillar sitationen .
Nu var det sent och klockan var ca 23.00. det var snö och minusgrader.
han slängde ut mig ifrån lägenheten barfota i pyjamas utan bilnyckel och hemnyckel.
Tvinga mig ut och jag gick givetvis ut. kallt och jävligt .
telefonen hade jag , men den kom han efter och tog .
Funderingarna gick och jag undrade hur fan jag skulle kunna komma till göteborg?
ingen telefon och ingen bil i pyjamas?? .
Efter någon timma i centrala vänersborg kom han efter mig och bad om ursäkt .
Jag hade inget val och det visste han.
jag förlät honom och vi åkte till göteborg precis som om inget hade hänt...

Maria

Jag tycker att det är konstigt att du ens kunde förlåta honom. Flera av sakerna du skrivit om i bloggen att du förlåtit skulle jag nog aldrig någonsin klara av att förlåta. Det är ju en sak att låtsas förlåta för att få lugn och ro men på riktigt ?

Du är beundransvärd, och märklig ;)



2011-10-14, 07:03:12 URL: http://melanye.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!