gruppsamtal

2011-09-13, 13:10:00 / Kategori: Nutid!


igår var jag på gruppsamtal på kvinnojouren.

mina förväntingar var ganska höga .
pirrigt till en början just för att jag känner mig så ensam i detta ,
och jag känner mig dum och tror att de jag känner är fel.
vi var 4 stycken och 2 ledare som presentera oss och efter en kort stund kände man att alla har eller känner precis lika dant och har varit utsatta för precis samma sak.
att dessa män kan vara och bete sig så lika fast det är helt olika individer fick mig att rysa ,
att dom tilloch med använder sig av samma ord och samma meningar , de va hemskt .
jag som trott att de är jag som fått honom till att bete sig så emot mig.
men efter igår känner jag att de kan inte vara möjligt att vi i denna gruppen driver fram det agressiva i dessa män .
hur dessa män aldrig kan förstå kvinnans kännslor men efter ett tag vänder hennes känslor emot henne .
hur dom manipulerar och vrider och vänder på all man säjer .
-shiit , dessa kvinnor har varit med om samma sak .
det känns på något sätt skönt att känna att man faktiskt inte är ensam i detta utan att det finns fler som känner som jag .
allt eftersom samtalet fortsatte titta vi på varann och bara nickade ..
just för att man kände igen sig i precis allt.
sen prata vi lite om hur det kommer sig att man drar sig till sådana män och de flesta kände som jag ,
man känner sig dum .
trots förnuftet säjer en sak så gör man tvärt om..
vi skulle rita 4 bilder vilket jag till en början tyckte inte gav mig så mycket men ändrade min uppfattning ganska snart.
vi ritade till och med näst intill samma saker..
första bilden skulle vi beskriva med en bild hur vi kände oss just för stunden .
och andra bilden hur vi skulle vilja att livet såg ut .
och den tredje bilden skulle vi rita vad som skulle behövas för att få de liv vi ville ha. och sen en fri bild..
bilderna såg inte lika dana ut men vi tänkte samma.  nog om de .
jag ska ialf fortsätta gå dit .. :)
Idag mår jag bra !!!

Lilla jag

Önskar verkligen att samtalen kan ge dig kraft, styrka och glädje.... Stor Kram



2011-09-13, 18:06:33



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!