ned räkningen har börjat

2012-02-12, 19:47:34 / Kategori: Nutid!
nu är de bara dagar kvar tills thailandsresan :)) de ska bli underbart! jag behöver detta.
har varit lite dåligt med uppdaterningar , jag har helt enkelt inte orkat. och inte haft någon större blogg lust heller.
jag mår i vart fall bra och de har inte hänt något på sista tiden "peppar peppar ta i trä" ! i morgon skall jag träffa tjejerna från kvinnojouren . och då kommer en uppdatering om inte klockan hinner bli alldeles för mycket.

träffade en jätte gammal vän idag och vi kom in på X:et och hon undrade varför jag inte gjort slut med honom tidigare. hon vet mycket väl vem han är , men vi har inte umgåtts de senaste 6 åren. så jag tänkte berätta lite kortfattat om den första "större händelsen"..
de var i april/ maj någon gång .
jag kom hem från stallet och i trappuppgånngen hörde jag musik .
vi bodde då på stavre i min lägenhet . en 2a på 48 kvm .
jag hade mina aningar redan i trappen om vad som stod på .
jag minns att jag tänkte " nu var de ett tagsen han drack så nu är de väll dax" jag gick in och väl inne hade han sina vänner .
dom hade nog druckit ett tag för alla var fulla .
jag var rädd eftersom detta var min första lägenhet och pappa stog på den så ville jag inte ha några klagomål
. jag kände mig mer eller mindre tvungen att vara kvar , jag hade nog inte kunnat gå heller för den delen.
de blev lite små tjafs och han behandla mig som luft , jag fanns inte i hans värld .
jag ringde dit en vän för att ha någon ifall att.
hon kom . de blev värre .
jag minns inte vad vi tjafsade om men jag minns hur han tog våran hund och lyfte upp henne , kasta henne på mattan , hon reste sig och spydde , jag blev givetvis rädd å lika så min vän .
vi gick ut i köket och då kom även han efter , försökte kyssa min vän medan jag stod och tittade på. -ELAKA JÄVEL!!!
jag klandrar inte min vän för de ! .
för även hon var rädd.
de blev sent och han kasta ut oss .
tog min nyckel och bad oss dra ! han slängde ut mina saker i trappen och jag stod där tillsammans med min vän .
tänkte inte så mycket mer än att vart ska vi ta vägen nu?!?
vi gick . kompisen gick hem och jag gick bort till en annan vän på stavre . Andreas! .
han ville gå bort för att slå mitt X men jag stoppade honom! .
sov hos andreas och dagen efter ringde Xet och bad om ursäkt .
jag insåg då att jag inte borde god ta hans ursäkt .
gick hem för att säja till honom att de faktiskt är slut! .
vi satte oss ner och han förstod att något var fel .
ursäkterna om att de aldrig skulle hända igen och bortförklaringarna om att de va hans kompisar som bett han dricka fanns även denna gången .
när vi pratat färdigt och jag trodde han hade förstått .
för han tog de ganska bra .
han vände lixom från att be om ursäkt till att de kanske inte var så bra . han la över skiten på mig och jag tänkte att om jag håller med kanske de hela blir lättare .
-men ack så fel man kan ha !
han packade sin väska , ringde sin vän och bad honom komma och hämta honom!
sen kom hans såkallade ånger !
han grät och vände till att vara världens snällaste med gråten i halsen till att bli hulken! .
fram kom kniven och han visste hur mycket jag avskydde hans självdestruktiva beteende!
jag bad honom sluta , blev givet vis ledsen , jag grät och bad om ursäkt ..
men stod fast vi att jag ville de skulle vara slut .
han högg en kökskniv rätt i magen .
han drog ur den och blodet flöda! jag blev givetvis rädd .
tror även att han blev de .
hon kunde knappt gå men han gick ändå ner till ytterdörren och jag efter .
ringde givetvis ambulans . Trappen var full av blod .
såg hur hans men vek sig och han föll omkull . ambulansen kom .
och jag kände mig tvungen att följa med .
han opererades och jag hade ångest . de var mitt fel .
de kändes så just då ...
när han låg på uppvaket och började vakna till tog han min hand och bad om ursäkt .
jag godtog denna och kände att de inte fanns något val .
denna gången reagerade läkarna och han hamnade på psyk.
vi fortsatte som vanligt och denna händelse har följt med under hela vårat förhållande ...
så fort vi bråkade kom knivarna fram!
de gör ont än idag av att bara titta på en kniv! de får mig att rysa !



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!