Medberoende

2011-08-14, 21:52:00 / Kategori: Nutid!
vet egentligen inte hur jag ska börja... men har levt tillsammans med en missbrukare som i själva verket är min Pappa. han missbrukar alkohol som sedan eskalerade och han började då använda tabletter, vilket jag i nuläget inte är helt säker på om han gör idags läget. när man tänker alkoholist tänker ialf jag ofta på A-lagare som sitter på bänken med en folköl i handen som är sliten och luktar skit. men min pappa är tvärt om. han klär sig som en helt vanlig Svensson fast dricker i mängder . Om jag ens skulle försöka dricka så mycket som han gör så skulle min lever vara skrumpen efter en vecka. och han dricker 7 dagar i veckan på alla dygnens timmar , vilket har resulterat i att han sitter hemma i sitt hus -ensam.... de är väll de som är nackdelen i att vara egenföretagare och vara en alkoholist. man har lixom inga måste , pengar får man ju ändå. Jag har ofta hört att man söker sig till en partner som liknar sina mor och farföräldrar. jag kan dock inte säga att de är just därför jag träffat fel killar och de låter jag vara osagt . men å andra sidan så är de ju till viss del pga min pappa som jag fått tacklas med mitt medberoende .men å andra sidan har jag en helt otroligt underbar mamma som alltid funnits där, som också har ett medberoende för att ha levt i dessa familjeförhållanden. jag har i princip inte sett min pappa nykter på 14 år . när man tänker efter är det ganska tragiskt, men jag har slutat att hoppas ,slutat att tro, för efter alla dessa år har jag varken tro eller hopp kvar. Han är den han är. Men å andra sidan är de så jag känner nu och nästa dag kan jag bli så ledsen på att jag inte har någon "pappa" , fast rent faktamässigt har jag en.






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!