Vilken dag :)

2011-08-23, 14:22:00 / Kategori: Livet jag levt!



idag är en bra dag :) jag intalar mig det ialfall och försöker leva som om det vore en av dom bästa.. solen lyser och de gör mig så mycket gladare..
vissa minnen tränger ändå på något sätt igenom .
men det gör mig starkare som person att faktiskt kunna blicka tillbaka och se att jag tog mig upp från botten .
och de gör mig stark , oerhört stark.
När man lever i ett sådant förhållande har man ingen självkänsla.
tänk dig ett A4 papper där du river av bit för bit och tillslut finns det bara en stackars pappersbit på en cm , exakt på samma vis gjorde han med mig, han skala av mig innifrån och ut..
när man inte lever i det själv brukar det heta att de där märker man , men trot eller ej man märker det när det redan är försent och då är man inte stark nog för att ta sig upp.
tänka sig att fula ord sätter sig så oerhört hårt , det river sönder en innifrån.
När jag började gå på möten på kvinnojouren sa hon alltid att män som misshandlar kvinnor har ett heltidsjobb för att planera och kartlägga hur och vad som skall hända härnäst.
de kändes fruktansvärt att en människa gör sådant medvetet ,
men nu i efterhand så förstår jag att de faktiskt va så , i vissa fall.
en tydlig fras är ju
- ska du verkligen ha dom där fula kläderna??
, visst sa han så för då visste han att jag tog av mig dom och för honom var ju de bra , då slapp han ju oroa sig över att någon annan skulle titta åt hållet jag gick..



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!