2 olika alkohlister

2011-12-02, 00:21:30 / Kategori: Nutid!
hade en intresant diskution med en arbetskamrat gär om dagen .. Hennes pappa är också alkohlist , fast hon har ingen vidare kontakt med sin pappa och har bara träffat honom 4 gånger på stan . vi diskuterade om fördelar och nackdelar i våra situationer. vi kom fram till att vi båda saknar en "pappa" vi har ju en pappa . Min pappa har alltid gett mig de jag velat ha , men aldrig den kärleken som andra barn får.
bara en sån där liten sak som att ha en pappa som hjälper till vid flytt , eller kanske bara kan hjälpa till att sätta upp en tavla.. Me min far bryr sig inte . och han är så grymt bra på att nervärdera mig..
men efter diskutionen så tänkte jag på henne som aldrig haft någon pappa överhuvutaget..
åsså tänkte jag på hur min pappa har präglat min barndom , nu säjer jag inte att de är hans fel , men hans problem har skapat problem för hela familjen .
jag ser ju bara på mitt kontrollbehov jag hade när jag var med mitt X om alla dessa tabletter hit å dit. eller att jag söker mig till idioter.. till personer som min pappa , kanske för att jag känner mig trygg i de situationerna..eller också kanske för att jag vet hur jag sak bete mig..
men hur som helst , så o9m jag skulle få välja mellan dessa pappor så skulle jag nog kunnat klara mig utan ..
för min egen pappa kan få mig att må riktigt jävla skiiit med hans kränkande och nervärderande ord och ha



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!