Alkoholens fel?

2011-11-27, 14:55:29 / Kategori: Nutid!
känner mig tom .. kanske för att jag inte vet vart jag står. har många funderingar kring saker som för mig är helt oförståligt.
hela grejen med länsförsäkringar å all skit som idioten dragit över mig..
hur som helst så satt min far med mitt X den dagen de vart inbrott hos mig ..
funderar på hur i hela friden min far kan vara så grym mot mig ? hur han kan umgås med idioten efter allt han gjort mot mig.
är så trött på att inte kunna lita på de närmaste , de är så frustrerande att jag inte ens kan lita på min egen pappa !!
men ändå så tolererar jag att han gör som han gör. varför?

sen känner jag mig mitt emellan !
mamma och pappa är skilda , och rent ut sagt så är de ett helvete.
mamma mår skit över pappas beteende , kanske är de spriten som gör han till djävulen själv? men kan man verkligen tycka att de är förstålig då bara för att han har sina problem?? folk säjer alltid att de är alkoholen som styr , men jag skiter i om de är alkoholen ! han är grymt elak , och någon form av empati skulle ju vara att föredra.
att han varje gång han druckit ringer mig på nätterna eller sjukt tidigt på morgonen är acceptabelt bara för att han dricker ?? ....
de har varit en turbulent period och den är inte slut ännu .
pappa ringer mig och frågar saker om mamma som han tycker jag borde svara på , läget blir så jobbigt .
jag säjer ju ingenting , men han undrar och blir mer eller mindre förbannad .
då är ju jag ändå vuxen och hur reagerar ett barn som sitter i samma situation , jag lider med alla barn som har föräldrar som inte kommer övernens !!!
och mitt samvete gör de defenetift inte lättare ! - hur ska jag göra på jul för att slippa konflikter? allt blir så jobbigt . jag vill fira med båda 2 . men om jag nu måste välja blir de ju en nykter jul tillsammans med min underbara mamma . men då kommer tanken på att pappa sitter själv på jul .. ! jag hatar kännslan om att inte själv kunna bestämma och att folk bara accepterar !

för övrigt har jag haft fin besök av Maria och lill Theo . Jätte mysigt har de varit att ha er här ! Jag längtar till jag får se er nästa gång !
idag har jag städat och plockat lite , gjort fint , satt upp alla ljusstakar och tagit fraam dukar å gardiner ..


Maria

Jag är glad att jag har en vän som du ! <3<3<3<3<3



2011-11-27, 16:45:10 URL: http://melanye.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!