Så känner jag just nu!

2011-11-20, 23:06:43 / Kategori: Nutid!






jag e trött på dina jävla påhopp ,
jag e trött på din falsket.
du pratar hela tiden om att du aldrig får tycka och tänka , men alla har en åsikt , även jag .
så fort jag tycker något annat hamnar du i nån jävla försvarsställning.
de e fel på alla andra utom dig själv, de va fel på din pojkvän , de e fel på den ena vännen efter den andra .
nu sitter inte jag och försöker få de till att låta som om jag e perfekt , för de e jag långt i från .
trots att du påpekade ordagrant att jag är miss perfect , även om jag 2 minuter innan hade poängterat att jag gjort fel .
Och att jag ska förstå hur du har mått under helgen ska vara en självklarhet men när du sitter å säjer att jag är helt jävla empatilös och de får mig att må skit e inte samma sak.?? elle??
så fort man tycker något annat så försöker du alltid vara så övertygande att de känns som om du vill ha rätt.
och att du jämt ska få prata till punkt ska också va så jävla självklart , men att nån annan ska prata till pungt är mindre självklart.
enligt dig är det jag som ljugit , fast jag berättar som de är så spelar de ingen roll för du tror de du tror ,
men jag hade önskat att jag slapp dina påhopp om att jag gör si eller jag gör så.
och att du säjer att jag verkar helt oberörd , jag förstår dig inte riktigt .
jag sa ju att de jag gjorde va fel och bad om ursäkt , men de räckte tydligen inte för dig .
för enligt dig borde jag tänka ett tag till , du tycker att jag borde handlat anorlunda , men de e sån jag är . acceptera eller skit i de !
Du kommer aldrig kunna ändra på mig!
Alla dessa samtal om att du tycker jag borde ringa den och säja si eller jag borde ta bort han där eller att jag borde prata med den så är de ditt problem och jag är inte någon som gör nån annans ärende ,
jag kommer till och med ihåg hur det var när vi jobbade tillsammans ,
du tyckde redan då att jag borde ringt och sakt så
, eller att jag borde gått emot de eller att jag borde sakt så.
Men varför gjorde du de inte själv?
saker sårar , jag sårar ,de gör du med när du säjer att jag ser förjävlig ut i håret eller när du säjer till mig att jag inte borde göra mig i ordning .
eller när du inte kan glädjas åt att jag träffat någon , eller när du sitter och gör narr av mig på krogen ,
ett tydligt exempel är här om sist när jag sa att de va min bror , så sa du -nu får du för fan ge dig!
skit i vad jag gör och var glad för min skull .
men inget verkar vara bra ,
för när ja va me mitt EX va jag sån , och nu är jag si .
låt mig se förjävlig ut i håret !
men säg de inte så jag hör .för jag har aldrig bett dig yttra dig om mitt utseende!
eller när jag fick stå som ett ufo när jag ifrågasatte en person om något du sakt som inte va sant.
när jag frågar dig saker förväntar jag mig ärliga svar , men du ger mig falska.
vet inte riktigt vad du försöker dölja?
Idag har jag sakt saker som kanske har sårat dig , och du har sakt saker som sårat mig.
jag tänker inte acceptera en ursäkt om att du sa de för att jag gjort fel och att du var upprörd!
, för jag bad om ursäkt och du hade inte behövt säja som du gjorde ,
men å andra sidan om det är så du tycker sitter du verkligen inte högt upp på min lista!
Du har stöttat mig , jag försöker inte på något sätt säja att du varit en skitstövel , vi har haft kul i hop och du har varit en betydelsefull person i mitt liv.
Men jag har förändrats , och börjar inse saker som jag inte accepterar .
har jag haft 2 bilar har du haft 3 ,
eller på börjar du något som du tycker om en sak som igentligen är fel då jag berättar de igentligen rätta  så visste du redan de! dessutom får jag kännslan av att du försöker få mig att göra val som jag skulle kunna göra själv men kanske inte vill.
Jag vet vilka som är mina vänner , du behöver inte övertyga mig om hur mina vänner är .
För de kanske är din åsikt och inte min .
Eller också så kanske jag redan vet vad jag tycker om vad och vem!
Minns sist vi va ute och en vän till mig frågade vad du hade emot henne , du gav henne ett svar och frågade mig genast vad jag sakt till henne om dina åsikter
, jag har inte sagt ett skit , men vissa känner och ser utan att man behöver säja nåtT!!
Jag kan förstå din känsla , men inte göra den ogjord!
Och de här är inte någon förklaring till varför vi ska vara vänner eller inte ska vara vänner !
Bara lite kortfattat om hur jag känner just nu !

Maria

Skönt att få ventilera hur man känner ibland eller hur ? :)



2011-11-20, 23:22:21



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!