Aa

2011-11-28, 20:06:15 / Kategori: Nutid!
tänkte jag skulle göra som min vän :)

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ



ett blogg inlägg för varje bokstav :) och idag är det passande med A
advent eller alkohol?

alkohol . uppvuxen med alkohol , så de kanske är ett passande inlägg.
min far har druckit så länge jag kan minnas , minns så väl när jag hade vänner hemma och han var full .
först i tonåren börja jag skämmas öveer honom .
jag oroa mig allt mer för alkoholen tog över honom !
först drack han bara 3 dagar i veckan men efter varje semester blev det 1 dag mer.
vilket har resulterat i 7 dagar i veckan
Pappa har alltid ställt upp med pengar och jag har haft en bra barndom fast de beror väll på hur man räknar ?
jo jag har häst , jag har haft de jag velat ha .
men en vanlig pappa har inte existerat , pappa hara aldrig varit med mig i stallet , elle jo , men jag kan räkna de på min ena hand. han har inte dom senaste 15 åren brytt sig om vad jag gjort på min fritid .
jag blev mer och mer orolig över min pappa och skapade ett så kallat kontroll behov, jag kollade alltid hur mycket han druckit och vilket tillstånd han var i .
till slut blev de värre än vad jag orkade med , jag såg hur dåligt mamma mådde och kände att de var dags att göra något. Jag ringde socialen
social gubben kom på hem besök och struntade totalt i mig och mamma .
han valde att prata med min far , -hur fan tänkte han ??
soc gubben jobbar ju med sådan dagligen och borde veta hur dom manipulerar människor.
minns så väl detta tillfälle . Gubben kom  precis efter att pappa vaknat . pappa hade supit runt i veckor som blev till månader . han drack så han däckade och när han väl vakna var han påt igen .
hur som helst detta hem besök resulterade i att jag inte har någon som helst positiv syn på socialen !!!
sicken jäkla skit ! hur som mer eller mindre nervärderade både mig och mi mor.
jag minns kännslan , kännslan var enorm , jag mådde skit .
vart skulle man vända sig om inte till soc??

alkoholen är en drog . lika farlig som alla andra droger!!
och folk som säjer att folk med alkohol problem har en sjukdom - no shit
ofta att man har en sjukdom bara för man valt alkoholen själv och inte inser sina problem .
är ett drog beroende också en sjukdom??
vem godkände igentligen denna alkohol?
den förstör så grymt mycket . se bara så saker som blir förstörda varje helg? eller hur många familjer som far illa.
denna alkohol.
tänk om samhället kunde hjälpa dessa människor itid istället för när de är försent.
dom hjälper som sagt bara till när de gått så långt så personen är en fara för sig själv och för andra .
men vem drar gränsen ??
gränsen borde lixom gått när man märker att alkoholen är ett problem . då kanske dom har någon liten chans att ta sig ur de.
så samhället vi lever i är en katastrof!
och vem tusan var det som uppfann Alkoholen??



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!