Förlåta??

2011-10-17, 18:22:39 / Kategori: Nutid!
har funderat ett tag på kommentaren jag fick i mitt förra inlägg av Min vän! och jag kanske inte har något bra svar.. Men mina funderingar under veckan har varit.....




Till en början i vårat förhållande blev man redan då felbehandlad och var givetvis kär..
jag förlät mycket och hoppades att det bara var tillfälligt.
Jag ville tro på honom!
jag ville att de skulle bli bra för jag trodde ju att det var han jag ville leva med , det var ialf så det kändes då...
ju mer tiden gick ju mer skala han av mig.
Och dom sakerna han gjorde mot mig betydde allt mindre , de vill säja att de han gjorde blev mer och mer normalt.
Jag tyckte det var normalt , för tanken hade då aldrig slagit mig att han faktiskt var en kvinno misshandlare och inte heller hans psykiska beteende fick mig att tänka .
för de var normalt..
jag levde i nuet och tänkte aldrig tillbaka på hur jag har haft det i mina tidigare förhållanden heller.
De var onödigt efter som de var Honom jag älskade ..
de var ju inte direkt att han började slå mig utan de gick först några månader med psykisk misshandel som jag inte då förstod .
och de är så dom fungerar.
Dom små sakerna i början har präglat hela hans beteende emot mig..
Nu i efterhand känns det som att de ingick i hans plan..
att han började i den änden och hur det hade slutat vill jag inte ens veta för han var kapabel till mycket!
jag förlät ialf småsakerna till en början som sedan trappades upp till allt mer och jobbigare tråkigheter!
och då var jag van vid att han på söndagarna kom hem som en liten mus och bad så hemskt mycket om ursäkt! jo jag förlät honom...
jag hade nog inget val heller för den delen med tanke på hur han betedde sig när jag inte godtog hans sista ursäkter .
han kunde ju sitta utanför dörren i timmar !
han sökte upp mig där jag var .
han gjorde allt för att få mig dit han ville .
och han lyckades väldigt bra!
jag förlät hans Lögner i hopp om att han skulle sluta ljuga , jag förlät när han misshandlat mig både psykiskt och fysiskt för att jag trodde det berodde på hans missbruk och han lovade guld och gröna skogar..
det har hänt så sjukt många insidenter att jag inte haft orken och tiden på att grubbla över det utan b<ra lagt det på hyllan för att hålla mig vid liv! hade jag gått och grubblat över allt så hade jag nog inte suttit här idag för så ont han har gjort mig det går inte beskriva i ord!
Men idag är jag starkare än någonsin!
ingen kommer få ta mitt liv ifrån mig igen !

Maria

Du är så stark och jag är så stolt över dig att du tar tillbaka ditt liv och står emot honom och hans påhitt nu !



2011-10-17, 20:10:00 URL: http://melanye.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!