Måndag...

2011-10-24, 21:49:01 / Kategori: Nutid!




måndagsgruppen :) idag var det 2 veckorsen sist.. jätte kul å träffa dom.. fick med mig en hel del tankar hem. speciellt om hur det är att stå utanför en sådan relation och hur man tänker som en vän till någon som står en nära som lever i en sådan relation som jag levt i.

för mig idag är det oförståligt hur man kan vara i ett sådant förhållande utan att ha gått ur det när man är medveten om vad partnern gör mot en.
men å andra sidan känner jag igen mig i hur jag tänkte och tyckte innan jag lämnade mitt ex.
det blev några turer fram och tillbaka .
många tankar som snurrade runt.
man kände sig förvirrad samtidigt som man visste precis vad man ville , för i nästa sekund sitta och skriva för och nackdelar om honom.
och i den sekunden jag kände att nu jävlar ska jag lämna honom , kom alla tankar upp om , tänk om han tar livet av sig , undra vad han skulle göra, skulle jag få de 10ggr värre ?? eller skulle han träffa någon ny och jag ångra mig ?
Men idag känner jag mig så grymt stark..
jag vet vad jag vill .
jag vet att de inte kommer bli jag och han , jag vet att de beslutet jag tog var det bästa jag gjort i hela mitt liv! jag vet att jag mår så mycket bättre utan honom .
samtidigt så kan de reta mig att jag inte gjort detta tidigare och att när vi väl tog en break så gick jag tillbaka. men jag har accepterat att det faktiskt var en del i min bearbetning.
Jag minns hur jag sagt till några av mina vänner att - nästa gång! jag ska lämna honom nästa gång! och jag gjorde det inte första och inte 25 gången heller .
men nu har jag lämnat honom och jag kan inte i ord beskriva hur glad jag är över att jag lämnat honom och inte heller i ord beskriva hur glad jag är över att jag haft mina vänners stöd trots att dom nog varit väldigt upprörda över att jag inte lämna honom då jag sa att jag skulle göra det. jag kan förstå deras frustration..!!!
och jag hoppas att ni kanske börjar förstå min :)



För övrigt så har jag haft besök av bästa maria :) Jag Kan verkligen säja att hon är en ängel från ovan!
hon har varit med hela vägen! Från Början till Slut!




Maria

<3<3<3 I'm with you all the way <3<3<3



2011-10-24, 22:07:21 URL: http://melanye.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!