Ett telefonsamtal fick mig att känna.......

2012-03-29, 15:51:48 / Kategori: Nutid!


Kyss mig där ryggraden byter namn!





du får mig att känna mig mindre värld än alla andra .
att de jobb jag gör inte är tillräckligt bra för att du skall uppsaktta mig och se mig för den jag är och faktiskt vilket bra jobb jag igentligen gör!
din attityd och ditt sätt att uttrycka dig på fick mig riktigt ledsen !
ditt sätt att bemöta mig fick mig att känna mig kränkt!
de sättet du sa allt på fick mig att känna mig som en idiot !
de är väll självklart att jag förstår att de är en verksamhet vi bedriver med hyresgäster som skall må bra ! jag sätter dom i fokus jämt !
att jag inte alltid tar ut mina raster för att dom skall få mat i sig först eller att man jobbar över för att dom skall få ett bra slut på kvällen , eller att man tar sin egen bil för att personen inte kommer iväg till affären , eller att man tar personen i försvar eller att man faktiskt går in på sin lediga dag för att följa med på div läkarbesök , att man faktiskt har ett bra bemötande till föräldrar är inte tillräckligt för att jag skulle förstå att de faktiskt är människor jag tar hand om och inte robbotar?!?
att jag däremot sökt andra jobb gav dig inte enligt mig rätten att säga - du har ju sökt andra jobb så du kanske är på tiden att du säger upp dig! ditt sätt som chef får mig att undra varför du sitter där du sitter? jag är ingen långsynt människa och dom dusterna vi haft har jag lagt bakom mig men de här var droppen när du idag idiotföklara mig på de viset! vi pratar ofta om att vara professionell  men vart tog din professionalitet  vägen?? att man istället drar in på pengar och skall bespara är dock inget som får våra hyresgäster att må sämre ? !?
Trollhättans stad har en sån jävla dubbelmoral!
först skriver dom upp massa lagar om hur verksamheterna jobbar , den som kallas individuell mål plan!
  • att utifrån trygga relationer skapa förutsättningar för personlig utveckling
  • att den boende skall kunna skapa ett eget självständigt liv och ett hem.
  • att skapa och bevara relationer till anhöriga, vänner och bekanta
  • att kunna erbjuda ett personligt anpassat stöd som grundar sig på förtroende och ömsesidig respekt
trygga relationer -vart finns dom ?
självständigt liv? vart finns tiden till att jobba med detta? alla skulle kunna skapa ett självständigt liv med rätt resurser om personalen hade fått mer tid till att ta fram matrial .
att skapa relationer -hur är detta möjligt när tiden är knapp och man måste gå på knänen för att vi ofta går en kort och måste ställa in aktiviteter för att vi går en kort och det är för dyrt att beordra in???
personligt anpassat stöd ? - när då? de får bara dom som är tillräckligt utåtagerande! de vi gör är halvfabrikat ochjag tror det är många som känner sig otillräckliga!



Maria

Men vad är det här för jävla skit. Antar att det är din chef som tagit ett snack med dig ? Hon borde ju sparkas.



2012-03-29, 18:11:52



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!