Vänersborg

2011-09-20, 23:28:01 / Kategori: Livet jag levt!


vi flyttade till vänersborg , vi hade det bra till en början .

Han kom på att han var tvungen att övertyga mig ,och han drack då inte någon alkohol till en början.
vi trivdes i vänersborg.
kanske var de för att jag sagt upp kontakten med de flesta vännerna jag hade och bara hade min häst han och våran hund ,givetvis hans dotter , hon betydde oerhört mycket för mig.
vi gjorde allt , de var som om hon var min egen.
Han hade dock släktingar i vänersborg som var missbrukare av det ena och det andra , de var då han började missbruka.
Jag visste men han förnekade.
Jag frågade honom dagligen om han tar något men jag fick alltid tillsvar att
-hur kan du säja så om mig , du får mig att må skit när du misstror mig på det sättet.
Mina tankar och känslor sprang iväg .
kanske var det jag som bara inbilla mig eller som inte kunde lita på honom .
trots att jag kände att något var fel så fick han mig att tro på honom.
jag skulle med andra ord ha litat på min magkännsla.
jag hade ingen tid för mig själv mer än när jag då gick i skolan och var hos hästen .
Men hos hästen kunde jag bara vara hos i max 3 timmar för att slippa bråket och hans ifrågasettande.
skulle jag råka komma hem efter 4 timmar löd det alltid
- vart har du varit? har du träffat någon annan och på de viset var det igång.
Mitt sätt att undvika konflikter var att fly, men det hade han kommit på vid detta laget och han mota mig drog mig i armarna för att jag skulle stanna .
jag fick inte gå och de gjorde mig ännu räddare.
ibland kunde han be mig gå ,fast när jag satte på mig mina ytterkläder och skulle ta i handtaget för att öppna ytterdörren blev det väsen .
då slet han i mig och gapa ut mig efter noter , vilket ofta resulterade i att jag grät .
men grät jag för högt bad han mig vara tyst.
och var jag inte tyst blev det ännu värre.
han hade koll på vart min telefon var , så att ringa någon var inte att tänka på.
det var bara att hoppas på att någon granne reagerade , men de hände aldrig för det bodde konstigt folk i våran trapp.
för att jag skulle få gå ut i dessa situationerna kom jag på att jag kunde gå ut med våran hund och sen sticka . men efter några gånger med bråk och gräl kom han även på detta mönster.
då hade han oftast gått ut med hunden innan jag kom hem och poängterade ofta detta .
skulle det vid något tillfälle vara så att hon inte hade varit ute gick han med mig för att jag inte skulle få chansen att fly.
ursäkterna löd alltid desamma
- förlåt , jag vet inte vad som tog åt mig ,men hade du inte velat gå så hade det aldrig blivit såhär!
och jag fundera ofta på att de kanske faktiskt var så , att jag ställde till det. så jag försökte ändra taktik , vid nästa gräl som kom så försökte jag att hålla med honom om att det var mitt fel .
men inte fan hjälpte de!
för då blev han mer förbannad över hur jag sa och han blev då ännu mer arg .
jag minns så väl den dagen han gjorde mig med barn , jag berättade och sa att jag tänkte ta bort det för att jag inte var mogen och inte hade något fast jobb!
han blev rasande så arg att han slog sönder lägenheten.
jag blev rädd och låste in mig på toan som han bröt sig in på!
när jag kände mig så trängd att jag inte fixa situationen tog jag min mobil och försökte smyga med den och ringa min mamma som inte visste ett dugg.
det hann gå 2 signaler innan han kom på mig .
han tog ur batteriet och bröt mitt simkort på mitten .
jag försökte prata honom lugn vilket inte gick.
han var som ett mosnter. tillslut blev vi på något sätt vänner och jag gick upp mitt i natten för att ringa mamma igen men från hemtelefonen .
han vakna och blev ännu mer arg!
han klippte sönder telefonsladden och jag sprang i denna sekund ut mot trapphuset och skulle ta bilen för att åka! han sprang efter och in i bilen kom jag , men när jag väl fått start på bilen var han oxå redan inne...
mitt hjärta bankade då i 190 och tankarna for om hur i helvete jag skulle ta mig ur denna situationen .
- att jag alltid ställer till det för mig , varför kunde jag inte bara ha lagt mig och sovit?
jag bad så hemskt mycket om ursäkt och ursäkta mig för mitt beteende.
han godtog denna efter ett par timmar av gräl. vi la oss och sov .
dagen efter hade han fullständig kontroll på vart jag var , just denna dagen var jag ju givetvis ledig.
allt eftersom urarta sig hans beteende.
och där fortsätter jag en annan dag !



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!