inte bara en alkoholist

2012-04-20, 16:50:16 / Kategori: Nutid!


ibland skrämmer det mig att jag faktiskt förtränger saker som människor gjort mot mig , saker som en gång har sårat är ofta sånt jag förtränger .
vet inte om det är någon slags försvarsmekanism för att hålla sig ovan för ytan?
var på besök hos min pappa här om dagen och de fick mig att fundera lite på hur oerhört mycket han sårat mig , som jag har förträngt.
tänk alla dom fula orden han kastat på mig om vilken äcklig dotter jag är och att jag är si och sån . alla könsord han kallat mig för . alla gånger han lovat men svikit.
minns gånger som han knytit näven och spänt blicken i mig .
jag kommer faktiskt ihååg känslan jag kände i just den stunden samtidigt som den är helt brorta...
så många gånger jag faktiskt gråtit mig till sömns , eller när jag mått så dåligt att jag haft sån fruktansvärd ångest!

de finns miljarder berättelser som aldrig skulle ta slut . hade jag skrivit en bok hade det blivit en stor säljare.
för min pappa är inte bara en alkoholist utan han är faktiskt en blandmissbrukare som många gånger misshandlat både mig , min bror och min mor psykist.

hur det än är så är han min pappa.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!