Frihet eller också Normalt

2011-09-08, 00:20:00 / Kategori: Nutid!

har börjat jämföra en hel del ..
tänk vad skönt de känns att kunna åka till jobbet och veta att ingen stör sig på att jag åker en halvtimme innan jag börjar jobba och att ingen åker och kollar mig ,
ingen ifrågarsätter mig när jag kommer hem lite sent..
jag behöver inte sitta och bli korsförhörd på kvällarna eller dagarna då jag varit hos hästen i 4 timmar istället för 3.. ingen kommenterar mig när jag står vid spegeln och gör mig i ordning ,
och nu kan jag göra det utan att behöva hamna i disskutioner som slutade i gräl.
jag åker hur långt jag vill med bilen utan att någon kollar milantalen och ifrågasätter vart jag åkt.
ingen som står vid sovrumsdörren och tvingar mig att vara vaken när jag skall upp och jobba ,
för nu lägger jag mig när jag själv vill...
ingen tvingar mig att sitta uppe på kvällarna när jag igentligen vill sova..
jag kan umgås med vem jag vill utan att jag måste skynda mig hem ..
jag kan sitta på toa ifred utan att någon står utanför och frågar vad jag gör.jag kan göra så mycket nu så de skulle kunna bli flera sidor långt...
Känner mig fri ...
fast de känns konstigt.. jätte konstigt ,
- tänk dig att du har levt inlåst i en lägenhet där allting du gör är fel , allt!
du kan inte göra något själv utan har en man som är helt desperat i att veta vad du gör , vart du ska , och som hela tiden skall ha bekräftelse på att du bara älskar honom och ingen annan ..
att det ständig är gräl så fort du inte säger de han vill höra..

Lilla jag

Kämpa på,,,,du förtjänar din frihet



2011-09-08, 11:17:32



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!