flygresan dit

2012-03-02, 19:00:58 / Kategori: Nutid!
jag var super glad och det pirrade av spänning.
Pappa och hans vän hämta upp mig och robban vid bommen .
och pappa som hade lovat att ta de lungt med drickandet hade redan börjat .
flaskan med vin var redan uppe och han tog de hyfsat lungt men när vi väl var på landvetter beställde han vinglas på vinglas och blev allt mer fullare vilket märktes både på benen och hans beteende.
fram tills incheckningen gick allt okej .
men inne på självaste flyget blev han allt mer fullare .
wiskey på wiskey beställdes in och han var ett riktigt svin .
snöt sig i kuddar och spotta å fräste . maten spilde han ut så vi fick sitta i ris och currysås mesta tiden av resan . när vi väl var framme och min ångest var som värst var han en av som som gick ut först och jag å robban sist .
jag hörde ett dunk och utan att se vad de var slog tanken på att det var pappa som ramlat.
jag skynda mig dit och visst var de han ! på 10 m stupa han 20 gånger och ingen slyrsel eller kordination hade han. jag kände hur besvikelsen steg och hur ledsen jag blev .
som vanligt hade jag gått på denna falska lögn om att han skulle ta de lugnt! en thailändare kom fram med en rullstol och han blev körd i denna fram till taxin och hande ingen koll på något ! .
väl hemma så fortsatte drickandet . och där slutar jag för idag !



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!